Specjalna Edycja topowego modelu MTB - Haibike AllMtn SE

Seria AllMtn, została stworzona jako uniwersalny rower górski (All Mountain). Rower ma nam dać frajdę i pozwolić na czerpanie pełni satysfakcji z jazdy w bardzo zróżnicowanym terenie. Model specjalny SE, jako najwyższy w zestawieniu, nadaje się do tego celu niemalże doskonale. Dlaczego tak uważamy?

Dlaczego ePerformance jest czymś tak wyjątkowym

Na stronie wiodącego producenta łączącego napęd elektryczny z mechanicznymi jednośladami - marki HAIBIKE, możemy przeczytać ,,ePerformance” łączy w sobie właściwości sportowe napędzanego siłą ludzkich mięśni roweru z dynamiką maszyny wyposażonej w silnik. Człowiek i maszyna tworzą hybrydę, w której siła fizyczna i moc silnika równoważą się w naturalny i zdrowy sposób.” Ciężko lepiej niż w słowach zawartych na witrynie haibike.com/pl, oddać symbiozę, która stanowi duszę tej odmiany kolarstwa.

Konstrukcja Haibike AllMtn SE

Karbonowa rama ze względu na dość uniwersalne zastosowanie omawianego modelu, została oparta na geometrii pozwalającej użytkownikowi przybrać naprawdę wygodną pozycję. Stosunkowo ,,krótki przód” ułatwia natomiast sterowność i pozwoli nawet amatorom kolarstwa górskiego na płynne i bezpieczne prowadzenie kombinacji 29 /27,5 calowych kół. Za amortyzacje w tym modelu odpowiada szwedzki specjalista w amortyzacji, czyli topowa firma Öhlins. Przedni widelec, to powietrzny RXF36 o skoku 160 mm, tylnie zawieszenie to natomiast TTX Air Extended. Dlaczego akurat te modele? Najlepiej opisuje je Michał z serwisu 1enduro.

"Łatwo zrozumiałe regulacje, połączenie miękkości ze stabilnością i brak zmęczenia po całym dniu jazdy to całkiem niezłe argumenty, żeby poważnie brać tę markę pod uwagę przy wyborze zawieszenia z najwyższej półki."

(Zachęcamy do przeczytania więcej pod adresem https://www.1enduro.pl/ohlins-rxf36-trail-ttx-air)

Karbonowa rama, świetne zawieszenie szwedzkiego potentata oraz karbonowe (bezdętkowe) koła DT Swiss 1200, a jako wisienka na torcie, regulowana sztyca podsiodłowa Sram Reverb AXS, umożliwiająca płynną i bezprzewodową regulację wysokości siodełka, tak byśmy w każdym momencie mogli przybrać w pełni komfortową i optymalną pozycję. Całość zapewnia nam dzięki swojej sztywności dobry przekaz mocy oraz woli kierowcy wprost do napędu, jednocześnie gwarantując nam wygodę, tłumiąc drgania i ,,pochłaniając” drobne nierówności napotkane na trasie.

Napęd systemem Yamaha PW-X2

Czym właściwie różni się rower ze wspomaganiem od elektrycznego skutera? Szkopuł tkwi w zwrocie ,,wspomaganie”. Ulokowany centralnie, w miejscu korby silnik Yamahy PW-X2 nie napędza naszego jednośladu sam z siebie, a jedynie w momencie gdy wyczuje nacisk na pedały. Zastanawiałeś się całe życie, jak czuł się Iron Man, gdy nagle dzięki technologii mógł pokonywać niedostępne dla zwykłego człowieka trasy i przenosić analogicznie ciężkie przedmioty? Tak.. rower elektryczny daje podobne odczucie. 250 Wat i 80 Nm momentu obrotowego, jakie wytwarza, pozwalają pokonać nawet najcięższe podjazdy, najdłuższe wyprawy, czy też nadążyć za najmocniej trenującymi znajomymi. Jednak podobnie jak zbroja naszego bohatera, silnik również wymaga zasilania. To gwarantuje nam niezwykle pojemna litowo-jonowa bateria o pojemności 600 Wh (pozwala na pokonanie nawet 120 km), którą naładujemy w 80% w zaledwie 5 godzin. Możesz tego dokonać zarówno pozostawiając ją w ramie jak i zabierając ze sobą, gdyż rozmiarami wraz z ładowarką, pozwalają na jej użytkowanie nawet w restauracji, w trakcie przerwy w trasie (uwaga, koniecznie zapytajcie się o zgodę na podpięcie do sieci  ) zajmując niejednokrotnie mniej miejsca niż laptop.

PW-X2 to najmocniejszy silnik Yamahy oferowany w 2021 roku. Zachęcamy do porównania silników elektrycznych, jakie znajdziecie w poprzednim artykule na naszym blogu SILNIKI ELEKTRYCZNE 2021

Silnikiem sterujemy z poziomu kierownicy, za pomocą niewielkiego (zaledwie 1,7 cala), choć czytelnego wyświetlacza LCD z wbudowanymi w jego obudowę 5 przyciskami. Pozwala on nam na uruchomienie jak i wyłączenie systemu, oraz zmianę trybu wspomagania, od całkowitego jego braku aż po tryb automatyczny. System posiada w sumie 6 trybów wsparcia ,różniących się mocą, z jaką silnik wspiera nasze nogi. Poza kontrolą wspomagania, wyświetlacz działa również jak klasyczny licznik wskazując nam m.in. aktualną prędkość,  przejechany dystans, poziom baterii oraz przewidywany zasięg.

Napęd - korba, kaseta, łańcuch, przerzutka, manetka... Te części rowerowe stanowią właśnie serce każdego jednośladu. W przypadku AllMtn SE jest to serce olimpijczyka w świetnej formie, pracujące w pełni wydolnie, mimo że nie posiada układu krwionośnego. Tak, mamy na myśli ,,okablowanie”, które w tym systemie nie występuje. Manetka komunikuje się z przerzutką bezprzewodowo, za pomocą protokołu Airea, zaś cały system możemy wyregulować poprzez urządzenie z systemem iOS lub Android, wykorzystując połączenie Smart Bluetooth oraz dedykowaną aplikacje. Energia przekazywana jest na koło poprzez kasetę o największej stosowanej liczbie przełożeń, tj. 1. Przerzutka XX1 Eagle AXS została stworzona w taki sposób, aby rozpiętość przełożeń mogła wynosić nawet 500%, przez co nie jest to dla niej żadnym wyzwaniem. Jednocześnie dzięki odpowiednim komponentom zachowuje minimalną wagę i spełniają przy tym odporność na wodę i kurz zgodną z normą IP69K, dzięki czemu idealnie nadaje się do jazdy w terenie. 


Wielka moc, wiąże się z wielką odpowiedzialnością. Nad twoim bezpieczeństwem czuwa jeden z najlepszych modeli hamulców. Doskonale znany w branży zacisk XTR M9120 jest nie tylko rewolucją jeśli chodzi o wytrzymałość oraz moc hamowania, ale też jego konstrukcja sprawia, że bardziej niż kiedykolwiek nie musimy obawiać się o wysokie temperatury.

Dla kogo, do czego?

Rower tak jak zaznaczyliśmy na początku, jest uniwersalny niczym szwajcarski scyzoryk, od jazdy w wymagającym terenie, po rekreacyjne trasy krajobrazowe, czy funkcje kolekcjonerską. Napęd elektryczny pozwoli zawodnikom na chwile odpoczynku, jednocześnie wykonując trening tlenowy, zaś amatorom rowerowej turystyki da szanse przejechanie dystansu, oraz trasy, o jakiej nie śnili. Otwiera też możliwości na wyprawę z dużo bardziej doświadczonymi w kolarstwie górskim znajomymi. A do tego wszystkiego, gdy auto odmówi posłuszeństwa, dzięki ograniczeniu prędkości do komfortowych 25 km/h będziemy mogli, zgodnie z przepisami ruchu drogowego, przedostać się przez zakorkowane miasto.

Osobną grupą nabywców, są kolekcjonerzy specjalnych  edycji rowerów, które producenci wypuszczają raz na jakiś czas, a takim właśnie rowerem jest Haibike AllMtn SE.

Poza tym.. czyż nie wygląda pięknie? Nie wiemy czy jego miejsce jest w salonie przy kominku, czy w terenie, ale taką decyzję podejmie osobiście każdy nabywca.

Rower dostępny jest tylko na zamówienie. Zamawiając go w Lutym, możecie liczyć na dostawę w Lipcu. Co będzie za tydzień – nie wiadomo, ponieważ ilość tych rowerów jest ograniczona.

Więcej informacji znajdziecie na naszej witrynie internetowej pod adresem: https://smartrowery.pl/full/48904-6094-allmtn-se-i600wh-12-b-xx1-axs.html

Product added to compare.