Silniki elektryczne - nowości na 2024 rok

Nowości w silnikach elektrycznych na sezon 2024

Rynek rowerów elektrycznych rozwija się bardzo prężnie, można by rzec że obecnie to najszybciej rozwijająca się gałąź kolarstwa. Od super lekkich rowerów elektrycznych z pełnym zawieszeniem o masie poniżej 19 kg po prawdziwe wyścigowe rozwiązania. I od tych drugich zaczniemy.

Od kilku lat w „zmotoryzowanym” kolarstwie mamy możliwość profesjonalnego uczestnictwa w zawodach sportowych. Zawodnicy przełamujący kolejne granice jakie stawia przed nimi trudna trasa zawodów zaczęli dochodzić do momentu gdzie standardowe rozwiązania napędowe były niewystarczające. 

(zdj. silnik Bosch Performance CX Race)

W odpowiedzi na zapotrzebowanie marka Bosch wprowadziła najnowszy i klasyfikowany najwyżej model silnika nazwany „Race” (Performance Line CX Race”. Silnik ten wyróżnia kilka cech:

Tryb Race,

 zaprojektowany specjalnie z myślą o wyścigach rowerów górskich ze wspomaganiem elektrycznym, jest dostępny tylko w napędzie Performance Line CX Race. Ten tryb jazdy zapewnia szybsze przyspieszenie dzięki potężnemu wspomaganiu pozwalając oszczędzić cenne sekundy i bić kolejne rekordy czasu. Pomaga on z łatwością pokonywać strome podjazdy i splątane korzenie drzew. Zarządzanie energiczną reakcją i mocą trybu Race wymaga precyzyjnej techniki jazdy. Jeśli masz tylko ułamek sekundy by „wrzucić jeszcze jedną korbę” przed sekcją korzeni to silnik ten pozwoli Ci na natychmiastową reakcję i potężny zastrzyk mocy nawet do 440% tego co damy od siebie.

 

Moment obrotowy: 

Dzięki maksymalnemu momentowi obrotowemu 85 Nm, jednostka napędowa Performance Line CX Race zapewnia błyskawiczne przyspieszenie — od startu stojącego, przez wymagające odcinki trasy i omijanie przeszkód, aż po ciasne zakręty i ostre wiraże. Siła pedałowania jest natychmiast przekształcana w trakcję. Nawet przy wysokich częstotliwościach pedałowania powyżej 120 obr./min, wydajny silnik zapewnia potężne wspomaganie. 

 

(zdj. Ghost E-RIOT EN AL/AL 170/160 Full Party)

 (zdj. silnik Bosch Performance CX Race)

Waga:

Silnik Performance Line CX Race waży zaledwie 2,75 kg. Przy minimalnym ciężarze roweru elektrycznego masz większą kontrolę podczas jazdy w górę i w dół, większą radość z wykonywania skoków, a także możesz łatwiej podnosić i prowadzić swój rower. Smukła, sportowa rama zapewnia optymalne prowadzenie i zwinną jazdę.

Design:

Napęd Performance Line CX Race jest zamknięty w wysokiej jakości grafitowo-szarej obudowie, a logo i kolory akcentujące wyróżniają go spośród innych jednostek napędowych. Smukła konstrukcja i specjalne wykończenie powierzchni podkreślają solidny, sportowy i mocny charakter tego silnika.

 

(zdj. silnik Bosch Performance CX Race)

Fazua Ride 60 

 (zdj. silnik Fazua Ride 60)

Większa moc czy większa bateria to nie jedyne kierunki w których rozwija się branża rowerów elektrycznych. Równolegle rozwijane są rozwiązania mające ważyć możliwie jak najmniej  przy jednoczesnym zachowaniu jak najlepszych parametrów. Silnik Fazua Ride 60 to prawie niewidoczne rozwiązanie. Niewielki silnik o masie 1,96 kg wraz ze smukła baterią, która łatwo schować w naturalnie wyglądającej rurze ramy sprawia że rower wygląda niemal jak rozwiązanie analogowe.

Sam silnik z systemu Ride 60 ma maksymalną moc 450 W (która na terenie UE jest ograniczona do przepisowych 250 W) oraz generuje 60 Nm momentu obrotowego, czyli bardzo wiele jak na swoje raczej kompaktowe wymiary. Zupełnie wystarczający monrnt by podjechać każde możliwe wzniesienie.

Do tej pory system Fazua był możliwy do szybkiego wymontowania z roweru (Drivepack), dlatego niemiecki producent oferował jedynie niewielki, 250 Wh akumulator. Jak wspomnieliśmy, nowy model mocuje się w e-bike’u na stałe, dlatego także pod względem wyboru baterii Ride 60 wyznacza zupełnie nowy kurs. Pojemność została prawie podwojona – 250 Wh zamieniono na 430 Wh, co gwarantuje zdecydowanie większy zasięg wspomagania, a ciągle mówimy o lekkich rowerach.

Dzięki takim rozwianiom jak Fazua możliwe jest budowanie super lekkich rowerów górskich z pełnym zawieszeniem o masie nawet dużo poniżej 19 kg, a ciągle oferujące wielogodzinną jazdę terenową.

 

(zdj. Haibike Lyke CF 11)

Czy jesteś zwolennikiem bezkompromisowej mocy, czy lekkich konstrukcji gabarytowo najbliżej rowerów analogowych zawsze możesz znaleźć cos dla siebie. Branża rowerów elektrycznych rozwija się prężnie i nigdy wcześniej klient nie miał aż takiego wyboru.

W sklepie Smartrowery.pl dostępne są rowery z oboma rodzajami silników oraz dziesiątki pośrednich rozwiązań. Zapraszamy na Ulicę Warszawską 402 w Kielcach gdzie zawsze można spróbować jazdy 

Powiązane produkty

Komentarze (0)

Brak komentarzy w tym momencie.
Product added to compare.