- today
- label News
- favorite 0 polubień
- comment 0 komentarzy
Serwis silnika rowerowego
Jednym z pytań pojawiających się przy zakupie roweru elektrycznego jest kwestia gwarancji i serwisu silnika w rowerze elektrycznym. Czy należy robić taki serwis, jak często i jak wygląda to w oczach producenta?
Zacznijmy od końca; jeśli silnik jest na gwarancji producenta (standardowo dwa lata) to silnika nie ruszamy. Wszystkie kwestie serwisowe związane z otwarciem silnika leżą po stronie producenta. Zatem silnik zostaje wysłany do producenta i tam przechodzi diagnozę/naprawę lub wymianę. Temat naprawdę bardzo rzadko występujący, ale o ile klient postępował zgodnie z wytycznymi utrzymania gwarancji to rozwiązanie problemu trwa zwykle tydzień lub dwa. Niektórzy producenci oferują pogwarancyjną usługę serwisową, jednak koszty takiego serwisu potrafią osiągnąć naprawdę wysokie wartości i warto z nich skorzystać np. podczas awarii elektroniki, gdzie z silnikiem nie ma już żadnej komunikacji.
Jeśli chodzi o serwis silnika to wszystko zależy od wielu czynników. Silnik bez jakichkolwiek ingerencji we wnętrze potrafi bez problemu przejechać 10 000 km i nie wykazywać żadnych problemów. Zrozumiałe jest jednak, że inne obciążenie będzie pod lekkim rowerzystą jeżdżącym asfaltowe dystanse, a inne pod 120 kg zawodnikiem jeżdżącym ostre enduro w każdych warunkach pogodowych.
Dłuższe lub bardziej intensywne używanie silnika może skutkować lekkim zwiększeniem głośności silnika podczas pracy (czym specjalnie nie należy się przejmować) lub np. luzami na osi korby. Ten drugi problem wymaga już interwencji i dodatkowo wskazana jest ona do przeprowadzenia jak najszybciej.
Silnik nie jest już na gwarancji co możemy zrobić? Zrobić możemy naprawdę dużo. Dostępne są części zamienne elementów mechanicznych silnika. Wiele z nich od ręki mamy już w magazynach serwisowych. Silnik precyzyjnie otwieramy, wymieniamy elementy konstrukcyjne, składamy uwzględniając uszczelnienie komory. Następnie mają miejsce testy i kalibracja.
Procedura serwisowa trwa kilka godzin (przy uwzględnieniu dostępności wymaganych podzespołów)
Serwis Smartrowery.pl pracuje cały rok, najlepszym jednak terminem na serwis silnika jest sezon jesiennozimowy. Ze względu na dużą ilość indywidualnych dla danego modelu silnika części zarówno my jako serwisanci i Państwo jako klienci, zapewne nie chcą tracić sezonu oczekując komponentów.
Możemy zapewnić o profesjonalnym podejściu do każdego silnika, jednocześnie starając się by sprzęt był maksymalnie dobrze zabezpieczony na kolejne tysiące kilometrów. Zapraszamy do kontaktu telefonicznego (tel. 691-118-829) jak i wizyty w sklepie stacjonarnym (Kielce, ul. Warszawska 402) w celu zapoznania się z kosztami oraz umówieniem się na dogodny termin.
Komentarze (0)