- today
- label News
- favorite 0 polubień
- comment 0 komentarzy
WIELKI PRZEGLĄD RYNKU. CENTRALNE SILNIKI E-BIKE 2025
Yamaha Motors
Yamaha to jeden z czołowych producentów silników centralnych do rowerów elektrycznych. Ich jednostki cechują się wysoką jakością, dużą mocą oraz szerokim zakresem wsparcia. Wśród modeli na 2025 rok znajdują się:
MODEL | WAGA | MOC | Max Nm | Max prędkość | Ilość Trybów | % Wsparcia | Zdjęcie |
---|---|---|---|---|---|---|---|
YAMAHA PW-XM | 2,6kg | 250 W | 85Nm | 25km/h | 5 + auto | +ECO/50%, ECO/100%, STD/190%, HIGH/280%, EXPW/360% | ![]() |
YAMAHA PW-X3 | 2,75kg | 250 W | 85Nm | 25km/h | 5 + auto | +ECO/50%, ECO/100%, STD/190%, HIGH/280%, EXPW/360% | ![]() |
YAMAHA PW-S2 | 2,85kg | 250 W | 75Nm | 25km/h | 4 + auto | +ECO/50%, ECO/100%, STD/190%, HIGH/280% | ![]() |
YAMAHA PW-ST | 3kg | 250 W | 55Nm | 25km/h | 4 + auto | +ECO/50%, ECO/100%, STD/190%, HIGH/280% | ![]() |
Podsumowanie: Yamaha oferuje wydajne silniki o wysokim momencie obrotowym, dobrze sprawdzające się w rowerach górskich i trekkingowych. Dzięki różnym trybom wsparcia, silniki te są wszechstronne i dopasowane do różnych stylów jazdy.
Bosch Motors Smart System
Bosch to synonim niezawodności i innowacji. W 2025 roku firma oferuje kilka wariantów swoich jednostek napędowych:
MODEL | WAGA | MOC | Max Nm | Max prędkość | Ilość Trybów | % Wsparcia | Zdjęcie |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PERFORMANCE CX LINE RACE LTD | 2,75kg | 250 W | 85Nm | 25km/h | 4 | ECO, TOUR+, eMTB, RACE/400% | ![]() |
PERFORMANCE CX GEN 5 | 2,80kg | 250 W | 85Nm | 25km/h | 4 | ECO, TOUR+, eMTB, TURBO/340% | ![]() |
PERFORMANCE CX GEN 4 | 2,90kg | 250 W | 85Nm | 25km/h | 4 | ECO, TOUR+, eMTB, TURBO/340% | ![]() |
PERFORMANCE SX | 2kg | 250 W | 55Nm | 25km/h | 4 | ECO, TOUR+, eMTB, TURBO/340% | ![]() |
Podsumowanie: Bosch to jeden z liderów rynku, który oferuje zarówno mocne silniki do e-MTB, jak i lżejsze rozwiązania do rowerów trekkingowych. Możliwość personalizacji ustawień poprzez aplikację daje użytkownikom pełną kontrolę nad charakterystyką wsparcia.
Shimano Motors System
Shimano to znany gracz na rynku osprzętu rowerowego, który od lat dostarcza solidne silniki dla rowerzystów:
MODEL | WAGA | MOC | Max Nm | Max prędkość | Ilość Trybów | % Wsparcia | Zdjęcie |
---|---|---|---|---|---|---|---|
SHIMANO EP800 | 2,60kg | 250 W | 85Nm | 25km/h | 3 (15*) | ECO, TRAIL, BOOST/400% | ![]() |
SHIMANO EP801 | 2,60kg | 250 W | 85Nm | 25km/h | 3 (15*) | ECO, TRAIL, BOOST/400%, AUTO SHIFT | ![]() |
SHIMANO EP600 | 2,90kg | 250 W | 85Nm | 25km/h | 3 (15*) | ECO, TRAIL, BOOST/400%, AUTO SHIFT | ![]() |
SHIMANO EP500 | 3kg | 250 W | 60Nm | 25km/h | 3 (15*) | ECO, TRAIL, BOOST | ![]() |
Shimano Motors System (Starsze Modele)
MODEL | WAGA | MOC | Max Nm | Max prędkość | Ilość Trybów | % Wsparcia | Zdjęcie |
---|---|---|---|---|---|---|---|
SHIMANO E7000 | 2,80kg | 250 W | 60Nm | 25km/h | 3 | ECO, TRAIL, BOOST | ![]() |
SHIMANO E5000 | 2,50kg | 250 W | 40Nm | 25km/h | 3 | ECO, TRAIL, BOOST | ![]() |
SHIMANO E6100 | 2,76kg | 250 W | 60Nm | 25km/h | 3 | ECO, TRAIL, BOOST | ![]() |
SHIMANO E5100 | 2,4kg | 250 W | 50Nm | 25km/h | 3 | ECO, TRAIL, BOOST | ![]() |
Podsumowanie: Silniki Shimano są dobrze zintegrowane z innymi komponentami tej marki, co sprawia, że są naturalnym wyborem dla użytkowników preferujących osprzęt Shimano. Nowoczesne technologie, takie jak Auto Shift, zapewniają większy komfort jazdy.
Fazua Motors System
Fazua specjalizuje się w lekkich i modułowych rozwiązaniach, które świetnie sprawdzają się w rowerach gravelowych i trekkingowych:
MODEL | WAGA | MOC | Max Nm | Max prędkość | Ilość Trybów | % Wsparcia | Zdjęcie |
---|---|---|---|---|---|---|---|
FAZUA RIDE 60 DRIVE UNIT | 1,96kg | 250 W | 60Nm | 25km/h | 3 | BREEZE, RIVER, ROCKET/388 | ![]() |
FAZUA RIDE 50 TRAIL | 1,80kg | 250 W | 58Nm | 25km/h | 3 | BREEZE, RIVER, ROCKET | ![]() |
FAZUA RIDE 50 STREET | 1,80kg | 250 W | 58Nm | 25km/h | 3 | BREEZE, RIVER, ROCKET | ![]() |
FAZUA RIDE 50 EVATION | 1,30kg | 250 W | 55Nm | 25km/h | 3 | BREEZE, RIVER, ROCKET | ![]() |
Podsumowanie: Fazua to doskonały wybór dla tych, którzy cenią sobie lekkie i dyskretne wspomaganie. Ich systemy umożliwiają jazdę zarówno z silnikiem, jak i bez niego, co sprawia, że są bardziej uniwersalne niż klasyczne napędy.
Brose Motors System
Brose oferuje jedne z najmocniejszych silników na rynku, przeznaczone zarówno do rowerów miejskich, jak i sportowych:
MODEL | WAGA | MOC | Max Nm | Max prędkość | Ilość Trybów | % Wsparcia | Zdjęcie |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BROSE DRIVE C ALU | 3,40kg | 250 W | 50Nm | 25km/h | 4 | ECO, TOUR, SPORT, BOOST/280% | ![]() |
BROSE DRIVE T ALU | 3,40kg | 250 W | 70Nm | 25km/h | 4 | ECO, TOUR, SPORT, BOOST/320% | ![]() |
BROSE DRIVE TF ALU | 3,40kg | 250 W | 90Nm | 45km/h | 4 | ECO, TOUR, SPORT, BOOST/380% | ![]() |
BROSE DRIVE S ALU | 3,40kg | 250 W | 90Nm | 25km/h | 4 | ECO, TOUR, SPORT, BOOST/380% | ![]() |
Brose Motors System (MAG)
MODEL | WAGA | MOC | Max Nm | Max prędkość | Ilość Trybów | % Wsparcia | Zdjęcie |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BROSE DRIVE C MAG | 2,90kg | 250 W | 50Nm | 25km/h | 4 | ECO, TOUR, SPORT, BOOST/280% | ![]() |
BROSE DRIVE T MAG | 2,90kg | 250 W | 70Nm | 25km/h | 4 | ECO, TOUR, SPORT, BOOST/320% | ![]() |
BROSE DRIVE TF MAG | 2,90kg | 250 W | 90Nm | 45km/h | 4 | ECO, TOUR, SPORT, BOOST/400% | ![]() |
BROSE DRIVE S MAG | 2,90kg | 250 W | 90Nm | 25km/h | 4 | ECO, TOUR, SPORT, BOOST/410% | ![]() |
Podsumowanie: Brose to doskonały wybór dla rowerzystów szukających mocnych silników z możliwością dostosowania ustawień poprzez aplikację. Ich modele oferują szeroki zakres momentu obrotowego, co czyni je świetnym wyborem do dynamicznej jazdy.
Inne Silniki (TQ, DJI, Panasonic, Pinion)
Nie można zapominać o innych producentach, którzy wprowadzają na rynek innowacyjne rozwiązania:
MODEL | WAGA | MOC | Max Nm | Max prędkość | Ilość Trybów | % Wsparcia | Zdjęcie |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TQ HPR 50 | 1,85kg | 250 W | 50Nm | 25km/h | 4 | ECO, MID, HIGH/200% | ![]() |
PINION MGU E1.12 | 4,10kg** | 250 W | 85Nm | 25km/h | 4 | ECO, FLOW, FLEX, FLY/400% | ![]() |
PANASONIC GX ULTIMATE | 2,95kg | 250 W | 95Nm | 25km/h | 3 +AUTO | ECO, STD, HIGH/300% | ![]() |
DJI AVINOX DRIVE SYSTEM | 2,52kg | 250 W | 120Nm*** | 25km/h | 5 | AUTO, ECO, TRAIL, TURBO, BOOST/800% | ![]() |
Podsumowanie: TQ oferuje kompaktowy silnik z dobrą wydajnością, Pinion wyróżnia się zintegrowaną przekładnią, Panasonic stawia na moc i wszechstronność, natomiast DJI to najbardziej innowacyjne rozwiązanie z najwyższym momentem obrotowym.
Inne Silniki (Bafang, Dyname, ZF)
MODEL | WAGA | MOC | Max Nm | Max prędkość | Ilość Trybów | % Wsparcia | Zdjęcie |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ZF CENTRIX 90 | 2,50kg | 250 W | 90Nm | 25km/h | 4 | ECO, ACTIVE, SPORT, BOOST | ![]() |
BAFANG M820 | 2,30kg** | 250 W | 75Nm | 25km/h | b.d. | b.d. | ![]() |
DYNAME 4.0** | 2,95kg | 250 W | 108Nm | 25km/h | 4 | ECO, STD, TRAIL, BOOST/350% | ![]() |
Podsumowanie: ZF Centrix 90 to solidny wybór z dużym momentem obrotowym, Bafang M820 jest lekką i uniwersalną opcją, a Dyname 4.0 zapewnia wysoką moc i trwałość, szczególnie dla wymagających użytkowników.
Podsumowanie ogólne
Rok 2025 przynosi ogromny wybór silników do rowerów elektrycznych, dostosowanych do różnych stylów jazdy i potrzeb użytkowników. Yamaha i Bosch oferują niezawodne rozwiązania do rowerów górskich i trekkingowych, Shimano skupia się na integracji ze swoim osprzętem, a Fazua zapewnia ultralekkie systemy dla rowerów gravelowych. Brose i Panasonic to wybór dla tych, którzy oczekują dużej mocy, natomiast TQ, DJI i Pinion dostarczają innowacyjne technologie przyszłości.
Niezależnie od preferencji, rynek e-bike'ów w 2025 roku daje ogromne możliwości wyboru dla każdego rowerzysty!
Komentarze (0)