Przedstawienie podstawowej gamy hamulców niemieckiej firmy Magura przeznaczonych do rowerów MTB zarówno analogowych jak również ze wspomaganiem elektrycznym.

Już od połowy lat siedemdziesiątych XX wieku firma Magura produkuje hamulce rowerowe, ale dopiero wraz z wprowadzeniem technologii hamulców hydraulicznych najpierw jako V-brake a potem tarczowych, hamulce tej marki wysunęły się na czołowe miejsce wśród producentów. Poniżej w możliwie prosty sposób przedstawiamy podstawowe informacje na  temat gamy hamulców MTB Magura co pozwoli wam dopasować komponenty do potrzeb i portfela.

Magura MT 5

Hamulec Magura MT 5

Bardzo dobry stosunek ceny do mocy przebija prawie wszystkie inne opcje hamulców

Bardzo wydajna pompa radialna z regulacją . Zacisk 4 tłoczkowy ze sztywnym korpusem z jednego elementu. Dźwignia aluminiowa -opcje różnych długości, regulacja docisku, regulacja zasięgu. Jeden z najlepszych hamulców rowerowych MTB  dla wymagających a  w wersji E do wysokich modeli e-bików.

Zalety

+ Bardzo duża siła hamowania

+ Okazyjna cena

+ Rozsądna waga

+ Niestandardowe opcje dźwigni i kolorów

Słabe strony

- Ekstremalna moc hamowania wymaga przyzwyczajenia i delikatnego nacisku na dżwignię

- Pojedyncze klocki mogą się zakleszczyć, gdy są zbyt zużyte, najlepiej wymieniać klocki nieco wcześniej

Cena ok. 600 zł

 

Magura MT 7

 

 

Hamulec Magura MT7 to hamulec dla tych, którzy chcą szybko zatrzymać się na najszybszych, najbardziej stromych trasach.

Super sztywny czterotłoczkowy zacisk typu Triple Arch, Pełna wszechstronna regulacja kutej bardzo sztywnej dźwigni bez żadnych narzędzi. To najsilniejszy hamulec a wraz z tarczą o średnicy 220 mm nie ma sobie równych wśród hamulców rowerowych. Rekomendacja dunhil, wysokiej klasy enduro i ebike.

Zalety

+ Bardzo duża siła hamowania

+ Pełna regulacja bez użycia narzędzi

+ Rozsądna waga

+ Niestandardowe opcje dźwigni i kolorów elementów zacisku

Słabe strony

-  Z uwagi na siłę hamulca na początku hamowania potrzebujesz bardzo delikatnego wyczucia punktu hamowania

-  Pojedyncze klocki mogą się zakleszczyć, gdy są zbyt zużyte

Cena ok. 900 zł

 

Magura MT 4

 

Hamulec Magura MT 4 to lekka masa na rowerze i niewielki ciężar w portfelu. Jednoczęściowy zacisk z dwoma tłokami, dzięki czemu uzyskujesz rozsądną moc z charakterystyczną dla Magury twardą charakterystyką. Również w tym budżetowym zestawie jest możliwość regulacji dźwigni wprawdzie za pomocą klucza ale jednak. Waga zestawu to 230 gram. Rekomendowany do rowerów MTB oraz podstawowych ebików.

Zalety

+ Niska waga

+ Świetna cena

+ Rozsądna siła hamowania

+ Regulowany kąt przewodu hamulcowego

+ Dostępna wersja do płaskiego montażu

Słabe strony

-Magura MT Sport jest jeszcze tańsza

Cena ok. 400 zł

 

Magura MT 8

 

Hamulec Magura MT 8 PRO i MT 8 SL to superlekkie hamulce o mocy wystarczającej do pokonania więcej niż najbardziej wymagający wyścig cross-country. Jest to flagowy superlekki hamulec przeznaczony nie tylko dla zawodników XC.  Deklarowana waga poniżej 200 g (SL) z minimalistyczną jednopalcową dźwignią z włókna węglowego (SL) i wszechstronną regulacją. Pompka MT 8 Pro wykorzystuje ten sam korpus Carbotecture z dźwignią ze stopu z pokrętłem regulacji zasięgu (w SL używa się klucza imbusowego 3 mm), który dodaje 30 g, ale obniża cenę o ok 400 zł. Oba hamulce wykorzystują ten sam maleńki dwutłoczkowy jednoczęściowy, kuty zacisk, który jest również dostępny w wersji flat mount. Modulacja i czucie to typowa Magura, z twardym mocnym początkiem a następnie łagodniejszym dozowaniem. Dobra okładzina klocka hamulcowego jest również kluczowa dla uzyskania najlepszej wydajności.

Zalety

+ Superlekkie

+ Różne opcje dźwigni i kolorów

+ Wersja Pro ma bardziej rozsądną wartość użytkową

Słabe strony

- Wersja SL jest bardzo droga

- Brak regulacji punktu hamowania

- Tylko MT8 SL dostępny w wersji mocowania  „Flat- mount”

Cena ok. 750 wersja PRO i 1050 wersja SL

 

MT Sport

 

Hamulec Magura MT Sport to zestaw budżetowy, któremu nie brakuje mocy. To najtańszy hamulec od Magury i świetne ulepszenie w porównaniu z tandetnymi tarczami hydraulicznymi i systemami na linkę. Korpus dźwigni i zacisk Carbotecture są takie same jak w MT4, więc nadal jest lekki jak na budżetowy hamulec ( 245g). Jest oburęczny, kompatybilny z połączonym zaciskiem manetki i można regulować zasięg dżwigni za pomocą klucza Torx. Dźwignia to Carbotecture, która zapewnia bardziej miękkie i mniej dokładne wyczucie hamulca niż aluminiowa dżwignia w MT4. Gąbczaste odczucie jest  łatwe do modulowania i znacznie obniża prawdopodobieństwo wywołania efektu pompowania ramienia niż większość okropnych drewnianych hamulców w podobnej cenie. Jeśli jednak zależy ci na bardziej twardym hamulcu po prostu wybierz dżwignię z szerokiej gamy lepszych dżwigni Magury. Brak możliwości regulacji pozycji linki hamulcowej może wyglądać mało efektownie w niektórych instalacjach ale to efekt czysto estetyczny.

Zalety

+ Niska waga

+ Okazyjna cena

+ Rozsądna moc

Słabe strony

- Elastyczny materiał dźwigni oznacza bardziej miękkie odczucie podczas hamowania (może być również zaletą dla niektórych użytkowników)

- Brak regulacji kąta węża (zwykle kwestia estetyki poprowadzenia linki w niektórych rowerach)

- Brak opcji montażu płaskiego „flat mount”

Cena ok.  250 zł

Komentarze (0)

Brak komentarzy w tym momencie.
Product added to compare.